En underbar dag till havs…

Lycka är att ha en morbror med motorbåt, som tar oss med ut i Stockholms underbara skärgård en dag som denna.

På förmiddagen idag mötte vi upp min morbror och hans sambo vid Strömma kanal, för att ta båten ut till havs. Siktet stod på Sandhamn. För några år sedan bodde en utav mina bröder på ön och jobbade där året runt. Då var vi ofta dit och hälsade på och bodde på Seglarhotellet som han jobbade på. Nu var det kanske tre år sedan vi senast var där.

Strömma kanal

Stockholms skärgård

Vision haircare

Framme på ön lade vi till vid en strand och solade. Min lilla tjej räddade livet på många fiskar som behövde hjälp med att komma ner i havet.

bad på sandhamn

sandhamn

Fånga dagen, fånga solen….

Detta hus känner ni kanske igen från ”Morden i Sandhamn” .

Morden i sandhamn

Morden i Sandhamn

sandhamn

Vi åt lunch i Orangeriet. Väldigt lite mat för väldigt dyra pengar. Mitt tips är att välja något av de andra ställena på ön. Det var inte riktigt värt det vi betalade. Men å andra sidan så har dom en pool där. Hade vi inte lagt ur badkläderna i båten när vi gick och åt så hade vi säkert tagit ett dopp.

Vi som bott på seglarhotellet många gånger rekommenderar absolut ett besök. De bästa rummen tycker jag är det tvårums lägenheter som ligger lite vid sidan av hotellet. Vi har även bott i rum på hotellet men tycker att det var rätt så trångt. Maten på hotellets restaurang är jätte bra. Jag rekommenderar starkt en Seglartoast med oxfilé om den finns kvar på menyn!

Seglarhotellet

Sandhamn

påväg till Sandhamn

Vi har haft en underbar dag. Vad kan vara bättre än att vara på havet när solen skiner och sommaren är som bäst? Tack Göran och Karin för en mysig dag!

Efter en dag där ansiktet fått utstå så mycket sol och vind var det härligt att bjuda huden på en riktig fuktkur med Babor. Man baddar in ansikte och hals med vätskan från en ampull, efter rengöring. Bra slut på en bra dag…