Besök på Selma city spa i Uppsala

Igår åkte jag och min man på en liten tripp till Selma city spa i Uppsala med övernattning på Clarion Hotel Gillet.

Barnen är på höstlov hos mormor i Dalarna så vi passade på att göra något trevligt. På hotellet ligger Selma City Spaen helt ny oas mitt i stan, komplett med bubbelpooler, bastu, behandlingar och en skön spa-lounge att bara vara i.

Vi tog hissen från parkeringshuset och kom direkt in vid hotellets trevliga reception. Vårt rum ( 227 ) låg på samma våningsplan som spa-avdelningen, så vi hade nära att tassa över i våra sköna morgonrockar. Rummet var stort, fräscht och modernt med egen Nespressobryggare och härliga duschprodukter från Rituals. Sängen var nog den högsta men också härligaste säng jag legat i, med sänkläder och kuddar av hög kvalitet och komfort. Jag sov som en prinsessa i natt efter att ha njutit på spa-avdelningen. Minibaren på rummet hade ett bra utbud av både snacks, godis och dryck och roomservice fanns tillgängligt. Det enda jag saknade var några krokar i badrummet att hänga blöta handdukar på.

Selma City Spa i Uppsala är fräscht med två bubbelpooler mitt i rummet, en trevlig bastu med glasväggar som ger utsikt över spa-avdelningen. Vid ankomst får man ett kit med morgonrock, tofflor, handduk och ett skål med frukt. Ett alldeles ypperligt dagspa, precis som det är. I spa-delen finns också en liten shop med produkter och lite smått och gott att äta och dricka. Nannicsom jag skrivit en del om tidigare, är ett av de märken som både används vid behandlingar och finns att köpa på hotellet och i spat. Vi testade en duo behandling som heter Sköna fötter. Vi fick ligga i en varm skön bädd, med fötterna i varsitt fotbad. Behandlaren gick mellan oss och utförde olika moment. Hon började med att skrubba fötter och ben. Jag märkte att hon använda samma peeling som jag skrubbade ansiktet med kvällen innan. En härlig, grovkornig peeling som heter Phytoactive scrub och finns i både liten och stor förpackning. Ja varför inte. Fötterna behöver ju peelas emellanåt om något! Därefter fick vi både ben och fotmassage. Härligt!

Här hittar du tider och priser, samt tillgänglighet för barn.

På kvällen hade vi bokat bord på hotellets restaurang Kitchen and Table  by Marcus Samuelsson. En meny med spännande smaker och influenser från Manhattan i kombination med det lokala. En smakfullt inredd restaurang, men mysig belysning, trevlig personal och förståss god mat. Vi åt en klassisk burgare med Brioche, cheddarost, bacon, saltgurka, picklad lök, tomat, dressing, SOHO fries. Det var jätte gott! Hamburgaren var verkligen ”hemmagjord”.

I morse åt vi en härlig frukostbuffe i samma restaurang, men satt då lite mer avskilt för att få en lugn och skön atmosfär.

Jag kan inte annat än att ge både spa, hotell och restaurangen fem av fem stjärnor och ser fram emot att återvända. Så enkelt och avkopplande att ha allt detta under ett och samma tak.